Beszélgetések nagyköveteinkkel - interjú sorozat 3.

Add tovább, hogy van tovább!


Pesti Tímeával, LeasePlan Hungária Zrt. vezérigazgatójával Csodalámpa nagykövetünkkel beszélgettünk.

Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy elismerésnek örvendő személyiségek, vállalatvezetők, vállalkozók, elfogadták felkérésünket, hogy a Csodalámpa nagyköveteiként, alapítványunk érdekében tevékenykedjenek. Sokoldalú szakismeretük, a versenyszféra CSR és adományozói tevékenységének, igényeinek bensőséges ismerete alapján adott tanácsaikkal, kapcsolataikkal segítik alapítványunkat missziónk teljesítésében.

Velük indítottunk egy sorozatot, hogy az ő példájukon keresztül bátorítsunk más cégeket is CSR tevékenységre.

Mai vendégünk Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. Vezérigazgatója.

Kedves Tímea!

  • Hogyan ismerkedtél meg a Csodalámpával és hogyan segíted az Alapítvány munkáját?

Én messziről közelítettem és óvatosan. Van egy női felsővezetőket összetartó klubunk (TWMC) és ide csatlakozott hozzánk Évi, a Csodalámpa vezetője. Egyik találkozón bemutatta az alapítványt. Jól meghatódtam, megkönnyeztem, de egy jó ideig nem közelítettem. Ez egyfajta önvédelem volt, mert amit csinálnak az lenyűgöző, csodálatra és tiszteletre méltó a legmagasabb fokon. Viszont tudom magamról, hogyha az elsősök bevonulnak az évnyitóra én már könnyezek… pedig közülük már egyik sem az én gyerekem, de mégis megható pillanat. Innen már nem nehéz elképzeli, hogyha beteg gyerekekről beszélünk és tartósan beteg gyerekekről, akiknek a kórházról, orvosokról és a betegségről szól az életük, hogy az hogyan hat rám. Szóval kizárólag emiatt kerültem eleinte a témát. Aztán jött az első bál, amire elmentem szolidaritásból, segíteni akarásból a nagylányommal. Ott változott meg minden és ott fogalmaztam meg magamnak, hogy ennek én aktív részese, segítője szeretnék lenni. A következő bálon már 2 asztalt töltöttünk meg kollégáimmal, üzleti partnereinkkel…

Minden évben kiküldöm a beszállító partnereinknek az 1%-os kampány anyagát és buzdítok, akit csak lehet, hogy valakinek mindenképpen adja oda az 1%-ot, és szeretettel ajánlom a Csodalámpát.

Nálunk az irodában több ponton is vannak Csodalámpa plakátok: az 1%-ról, a közös futóversenyről, ahol a kollégákkal több mint 15-en futottunk az alapítványt támogatva, illetve a gyerekekről, akiket támogattunk az elmúlt időszakban. A rendezvények támogatása mellett, utalásokkal is szoktam magánszemélyként hozzájárulni a kívánságok teljesítéséhez és a LeasePlan is rendszeresen segíti a Csodalámpa működését.

Fontos, hogy tudjanak ránk számítani és számíthatnak ránk minden időben!

  • Mi volt eddig a legemlékezetesebb Csodalámpához kapcsolódó élményed?

Az „önvédelmemet” úgy oldottam meg, hogy mindenben segítek az ég világon, amiben tudok; mozgósítok embereket, pénzt adok, futok, süteményt szolgálok fel … bármit, de kívánság teljesítésben nem veszek részt. Azok lehetnek a legemlékezetesebb, legmegérintőbb percek, ha alkalmas vagy rá! … én már a megérkezés előtt bőgnék, ami senkinek nem tenne jót…

Jó élményem viszont nagyon sok van, nehéz választani! Az első nagy sírásom a Corinthia Hotelben volt, amikor bemutatkozott egy érintett kisgyerek, majd jól kisírva magunkat valami isteni csokis csodát ettünk a hölgyekkel.

A futások mindig nagy élményt adnak. Az, hogy egy nemes célért teszed, mellette mozogsz egy jót és remek közösségi élményt is kapsz. Mikor utolérsz valakit, vagy elfut melletted valaki Csodalámpás támogatói pólóban, azt az érzést ajánlom kipróbálni! Az is páratlan megélés, amikor magaddal tudsz vonzani másokat is; kollégákat érzékenyíteni a témában, vagy partnereket mozgósítani, egy ügy mellé állítani.

A legnagyobb élményt, pedig a bálok adják. Megható, felemelő, és jól érzed magad egy csodálatos társaságban.

  • Mit tanácsolnál más cégek vezetőinek? Hogyan válasszanak partnert a CSR tevékenységükhöz? Mik legyenek a szempontok? Mire figyeljenek?

Nehéz ebben tanácsot adni. Ennek szívből kell jönni. Mindenki másban hisz, hogy hol és mikor kerül jó helyre a támogatása, a pénze; milyen ügyet vagy szervezetet akar segíteni. A másik aspektus, hogy milyen témát (szegénységet, gyerekeket, sportot, környezetvédelem …) tud/szeretne támogatni valaki, mi áll közel a lelkéhez, vagy tevékenységéhez.

Én abban hiszek, hogy ha az ember megteheti – bármilyen mértékben is – akkor adjon; támogasson olyan ügyeket, célokat, embereket, akiknek erre valamilyen okból szüksége van. Ebben is egyfajta tudatosságra van szükség, hogy mivel tud azonosulni az ember vagy a vállalata, valamint, hogy kit választ és hogyan tud támogatni.

Adni nem csak pénzt lehet! Lehet ez egy kapcsolat vagy kapcsolatrendszer, munka, vagy akár a gyerekeid jó állapotú plüss mackóinak, játékainak jó helyre juttatása.

Ha a cégvezető szólal meg belőlem, akkor a transzparenciát emelném ki. Fontos, hogy transzparens legyen a támogatott szervezet tevékenysége és hogy mire költik a támogatást. Érdekes aspektus az is, hogy hogyan tudsz másokat is magaddal vinni a témában, ezzel is erősítve az ügyet, annak támogatottságát, sikeres működését.

  • Biczó Péter – aki szintén Csodalámpa nagykövet – a következőket kérdezi tőled:
A Covid helyzet minden céget és embert nem várt kihívás elé állított. Pesti Tímeától szeretném kérdezni, hogy hogyan látja a cégek feladatát abban, hogy a járványhelyzetben is ösztönözzék munkavállalóikat arra, hogy továbbra is támogassák a non-profit szervezeteket, beleértve a Csodalámpa Alapítványt.

Mint máskor.
A pandémia sok mindenben más fajta működésre kényszerített bennünket, de amiben lehet ott folytatni kell az életünket! Nem leállni a cég tevékenységével, a munkával, nem leállni a sporttal (még ha váltanod is kell, mert pl. zárva van az uszoda), nem leállni az élettel, még ha korlátozva is vagyunk. A környezet változott, a lehetőségek szűkebbek, de akkor ebben a világban kell megtalálni a haladást.
Erősödött a szülői, a vezetői és a támogatói szerep, ami alatt azt értem, hogy sokkal nagyobb odafigyelést, tudatosságot és energiát igényel ezeknek az ellátása, de felelősséggel kell tovább vinni mindegyiket.

Ha tehetjük, akkor nem hagyhatjuk magukra a különböző szervezeteket, legyenek ezeket kereskedelmi kamarák, egyesületek vagy alapítványok, hiszen akár több évtizedes munka veszhet el, és a segítségre szorulók száma, a segítség értéke csak nőtt ebben a helyzetben. Erre én igyekeztem nagyon tudatosan odafigyelni és senkit nem cserben hagyni.

Erről beszélni kell a kollégákkal is, különböző kommunikációkban hangot adni a témának és különböző programokat bevinni a cégbe. Az 1% felett való rendelkezés, például egy egyszerű példa, hogy a vállalat hogyan promótálja, segíti, hogy minél több kolléga rendelkezzen felette. Mi ezt évek óta tesszük, a járványhelyzetben is!

Nem léptünk ki egy szervezetből sem, nem álltunk le a támogatói tevékenységeinkkel, pedig nálunk is meg kell húzni a nadrágszíjat tulajdonosi elvárás miatt.

  • Lehetőséged van másik Csodalámpa nagykövettől kérdezni. Kitől és mit szeretnél kérdezni?

Szirmák Botondtól kérdezném, hogy az elmúlt években sokat nőtt a felelőssége és vélhetően ezzel egyidejűleg a feladatainak száma, hogy tud mégis időt, energiát tenni egyéb tevékenységekbe, mint például a Csodalámpa alapítvány? Mi hajtja, hogyan oldja meg?

  • Hogy érzed magad mostanában? Mit vársz 2021-től magánemberként és mit cégvezetőként?

Alapvetően egy nagyon magas energiaszintű, optimista szemléletű embernek tartom magamat. Most viszont fogynak az energiák. Ez egy új és nem kellemes érzés számomra. Egyre több energiát kell abba fektetnem, hogy legyenek megfelelő energiáim bizonyos dolgokat megcsinálni, minden nap ugyan úgy tolni a szekeret, pozitívnak, inspirálónak maradni. Várom a felszabadulást!

A mi iparágunkban ez az év nehezebb lesz sokkal, mint 2020. Lassabb, döcögősebb, drágább, körülményesebb minden. A növekedés nagyon belassult, de munka nincs kevesebb. Nagy kihívás az emberekben tartani a lelket, lelkesedést, de nem állhatunk le, mert az később ütne vissza. Bízom az oltásban, hogy kezelhető mértékűvé teszi a helyzetet és visszakapjuk még az idén az életünket. Kitartást mindenkinek!

Köszönjük, a beszélgetést.


Belépés