ÁRON (12, BUDAPEST)
Áront mindig is érdekelték a sínen mozgó járművek, elsősorban a vonatok, mozdonyok és persze budapesti lévén, a villamos és a metró is. Betegsége előtt többször is bejárta a Vasúttörténeti parkot és 10. születésnapjára egy metró alakú és színű tortát is kapott.
Gondolom, a fentiek tudatában senki sem lepődik meg azon, hogy mozdonyt vagy szeretett volna vezetni…
Péntek délelőtt Billing András szakszolgálatvezető úr volt olyan kedves, hogy vendégül látta Áront és nagymamáját egy nem mindennapi bemutatóra az M2 metro fehér úti járműtelepén.
Beléptünk a bő két metrónyi (!) hosszú, fűtött szerelőcsarnokba Áron is csak pislogott a rengeteg szerelvény láttán… Megtudtuk, hogy itt javítják és takarítják az Alstom szerelvényeket, Billing úr megmutatta még azt is, hogyan tudják áram alá helyezni az „alvó” szerelvényt, de az igazi csemege csak ezután jött.
Olyat láthattunk, tapinthattunk, amit a nagyközönség még nem: a járműjavító szakemberei restauráltak három egykori metrókocsit az 1972-es induláskori állapotukra! A lámpák, a kapaszkodók, az ülések huzata, az ablakok fa szegélylécei mind-mind az egykori állapotot mutatták be.
Billing úr jogos büszkeséggel mesélt a restaurálás során megoldott tengernyi problémáról.
Áron beülhetett a vezetőülésbe és még az utastájékoztató rendszert is kipróbálhatta.
/ 4
Azután átszálltunk egy Alstom metróba. Megnéztük itt is a „pilótafülkét”, és természetesen Áron ült a vezetőülésben, megtudtuk, hogy mennyiféle adatot láthat a metró vezetője a két érintőképernyőn, melyik karral lehet „gázt” adni és fékezni, hányféle biztonsági rendszer és vészfék van és még nagyon sok mindent. Áron kinyithatta az ajtókat és néhány métert vezethette is a szerelvényt, persze nem egyedül.
Korábbi bejegyzések
Archívum
- Tartalomjegyzék
- Toplista
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 2004