Míra Szofi (16 éves, Szeged)

Míra és Melánia régi álma teljesült a Párizsi utazással, már nagyon várták az indulás napját. A WizzAir légitársaság gépével utazhattunk, majd minibusz várt minket a repülőtéren, így kényelmesen érkeztünk meg a szállodához. A hoteltől könnyű volt eljutni az összes látnivalóhoz, amiről előzetesen egy szép hosszú kívánságlistát kaptunk a lányoktól. Szerepeltek benne a hagyományos turistalátványosságok, de bekerültek trendi, modernkori látnivalók is.
Lenyűgöző látványban volt részünk az Eiffel Torony 3. emeletéről, ahova még nappali fényben jutottunk fel, de az esti Párizsban is gyönyörködhettünk a szerencsés időpontra vásárolt jegynek köszönhetően. Fentről még egy labdajáték néhány izgalmas pillanatát is láthattuk a közeli stadionban, mert a paralimpia utolsó napjaira érkeztünk a francia fővárosba, csak azt nem tudtuk megállapítani a magasból, hogy milyen meccs is volt. Az olimpiai események miatt sok lezárással gyűlt meg a bajunk, és így ideiglenes lelátók, csarnokok, sátrak is kerültek a fényképeinkre a patinás épületek, hidak elő-, vagy háttereként, de sebaj, ettől lett még inkább felejthetetlen és egyedi a kirándulás.
Körbecsodáltuk a Notre-Dame székesegyházat (ameddig az állványzatok engedték), magunkba szívtuk a Szajna parti hangulatot, majd hajókáztunk is egyet a folyón, csodás panorámát kapva a közeli épületekről, látnivalókról. Később átmentünk Párizs leghíresebb hídjain is. Sétáink során útba ejtettük a Champs-Élysées-t, ahol a lányok vásároltak is, az Arc de Triomphe-ot, a Pompidou Központot, megnéztük az Invalidusok Templomát Napóleon sírjával és persze nem maradhatott ki a Montmartre negyed sem, s még a tömeg előtt sikerült feljutni a Sacré-Coeur magas kupolájába miután megcsodáltuk a templombelsőt. Az Opera, a Louvre és piramisai, a Bastille, Trocadéro, és Concorde tér, a Tuileriák kertje az olimpiai láng hatalmas üstjével és léggömbjével, Pigalle, Moulin Rouge, „Szeretlek” fal... nem is tudjuk felsorolni, mennyi helyen jártunk. Az Atelier des Lumières-ben, a korábban vasöntödeként szolgáló csarnokban életre keltek a falak és magával ragadó fényjáték kápráztatott el minket a hatalmas terem minden zugában, zenei aláfestéssel. A Cédric Grolet Cukrászdát majdnem ki kellett hagynunk a kígyózó sor láttán, de a szomszédos utcában szerencsére találtunk egy „kiskaput”, ahol nem egészen ugyanabból a kínálatból, de mégis sikerült szert tenni a híresen fincsi harapnivalókra, kávéra. Jártunk a Vendôme téren, ahol nem csak Napóleon hirdeti saját dicsőségét egy oszlop tetején, de itt található a Ritz Carlton szálló is, ahonnan Diana hercegnő indult utolsó útjára.
A harmadik nap végére talán mindannyian rutinosan mozogtunk már a metróhálózat szövevényes, sokarcú földalatti labirintusában.
Nagyon jól sikerült a párizsi kirándulás, a lányok hirtelenjében nem is tudták megfogalmazni, mi tetszett nekik a legjobban.

/ 11

Köszönjük magántámogatóinknak, köztük Szilviának, Balázsnak és Richárdnak, valamint a Wizz Air Hungary Ltd.-nek és az ibis Styles Paris Gare de l'Est Magenta szállodának, hogy valóra válthattuk Míra álmát!

Solti Ferencné és Bruckner Nóra
kívánság-koordinátorok
Párizs, 2024. szeptember 10.